Syntymäpäivät ja johtajuus

Liikeen myötä olen tehnyt valtavasti töitä. Joka vuosi 5.7 syntymäpäivänäni otan vapaapäivän ja laitatan itselleni ripset.Olen yleensä ottanut ripset räpsyt entiseltä "työntekijältä" Liisiltä, mutta hän lähti meiltä helmikuussa, eikä hänellä ollut enään aikoja, joten otin Joannalta yhdeltä tämän hetkiseltä työntekijältämme.

En mielelläni ota aikoja työntekijöiltämme, koska olen myös itse sanonut, ettei työajalla tehdä toisille, vaan työajan ulkopuolella, näin maksimoidaan palveluiden saatavuus asiakkaille. Joanna kuitenkin vaatimalla vaati, että saisi tehdä, joten tottakai menin mieluusti hänelle.

Menin liikkeelle 15 minuuttia myöhässä ajastani, meidän piti treffata klo 9, olin siellä n.15 yli. Joanna nousi autosta ja avasi toisen oven ja otti sieltä pinkkejä ruusuja, pinkin ihanan suklaan. Olin niin otettu, olisin ollut tyytyväinen pelkkiin ripsiinkin!


Kaikki ei mennyt kuin Strömssöössä, sillä meilä oli myös uudella teknikolla näyttö, joten halusin auttaa häntä aina jos jotain ei löytynyt yms. Joanna koitti sanoa että minä makaisin ja hän auttaa kyllä, toinen jouduin 2-3x nousta haukkaamaan happea, koska sain "astma"kohtauksen. Reagoin nykyään liimaan näin koska kun aloitin ripset en tyhmänä käyttänyt maskia. Nykyään minulla on aikas iso maski, kutsun sitä DARTH VADER maskiksi. Sain nätit ripset vaikkakin tosi kevyet koska teimme niitä varmaan loppuen lopuksi n.2h. Ei tietenkään synttäri päivä tähän loppunut, vaan pääsin synttäri lounaalle, ihana poitsuni soitti ja onnitteli minua, kaikin puolin täydellinen synttäri päivä. Illalla olin niin väsynyt, että menin vain aikaisin nukkumaan!

Seuraavana päivänä jatkoin töitä normaaliin tapaan, ja minun vakkari asiakkaani oli ensimmäinen asiakas! Hänellä oli minulle aivan upea vaaleanpunainen kukkakimppu myös, sekä GEISHA SUKLAATA! Ei päässyt kuvaan sillä söin sen heti! =D Omnomnom! Myös ihana uusi teknikkomme Melissa joka oli näytössä, toi minulle eilen volyymiripsi ja kulmienpidennys kirjan syntymäpäivä lahjaksi.


Jotenkin pitkästä aikaa tuntuu, että teen jotain oikein. Ihmiset oikeasti muistivat ja halusivat muistaa ja, en tiedä, jotenkin ei ole ollut olo, että ketään kiinnostaa, tai välittää.

 Nyt katson asiakkaita jotka  tulevat hymyillen, halaavat ja nauravat kanssamme. Katson tiimiämme, jotka hassuttelevat ja laittavat liikettä , nauravat ja palvelevat asiakkaita rakkaudella, tuntuu, että hei kaikki on jees. On jotenkin ollut ilo huomata, että nykyinen tiimimme on todella läheinen, iloinen ja rakastava. Yritämme auttaa toisiamme, yritämme tukea toisiamme, voimme puhua avoimesti, osaamme ottaa kritiikkiä vastaan, myös minä.

Suurimpana ongelmanani koen ajan puutteen, teen töitä niska limassa, joten aina asioiden hoito ei onnistu niin hyvin kuin voisi haluta, siksi onkin todella hyvä, että menen useasti puolituntia-tunnin aiemmin valmistamaan paikat, tekemään tilaukset, inventoimaan, ja nyt tällä hetkellä purkamaan loppujakin laatikoita! Pitää olla järjestelmällinen!

Olen alusta asti painottanut, että tiimini mekitsee minulle samaa kuin perhe, ja on erittäin tärkeää että voimme myös luottaa toisiimme kuin parhimpiin ystäviin tukea ja auttaa kuin perhe. Hyvän tiimin löytäminen on vaikeaa, sillä  henkilökemiat eivät aina toimi. Tai jokin asia ei aina toimi. On monia monia asioita joka voi mennä pieleen! Tämän hetkinen tiimi tuntuu hyvältä, rauhalliselta, tasapainoiselta. Luulen, että se myös välittyy asiakkaille, kun yhteishenki ja peli toimii kunnolla =)

Johtajuuden inhottavia puolia on tosissaan huonon palautteen antaminen, koska en halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta toisaalta se on tehtävä. Olen koittanut lukea paljon asioita millä tavoin pitäisi se tehdä, ja itse olen tullut siihen tulokseen, että paras tapa on sama kuin lapsille eli hampurilainen. Hyvää, negatiivista ja hyvää. Itse olen saanut myös palautetta, mitä oikeasti arvostan tosi paljon, tämä on ensimmäinen yrityksemme, enkä todellakaan ole johtanut yritystä ennen! 

Yritän parhaani ja opin koko aika lisää! Rakastan työtäni, (vaikka ei tätä sillä nimellä voi kutsua, vaan rakkaudeksi tai intohimoksi) asiakkaitani, sekä tiimiäni, enkä vaihtaisi mitään pois. Kaikki ihmiset ja asiat ovat opettaneet minulle jotakin!


Kommentit

Suositut tekstit