Lapsen koulu keskeyttää lomani, voiko koulu VALEHDELLA?

Olen tosissaan Maltalla tällä hetkellä. Halusin huilata hetken yksin, ilman ketään ilman mitään. Kyllä, myös ilman lapsia. Äiditkin tarvitsevat hengähdys tauon. Ilmoitin kouluun heti ensimmäisellä viikolla myös tästä asiasta, ja ilmoitin, että äitini hoitaa siellä asiat.


ON SE NYTTEN SAATANA KUMMA, ettei se informaatio kulje. Kuten kerroin sain opettajalta viestin kun kaikki oli yhtä vaaleanpunaista hattaraa ja Alexilla meni koulussa hyvin, että Alexin seuraavan viikon käytöksestä riippuen katsotaan pääseekö hän koulun retkelle. Kysyin opettajalta: onko tämä yleinen käytäntö, vai ainoastaan Alexin kohdalla.
Vastausta ei kuulunut. Ikinä.

Tänään soitti rehtori: Hei, jottei tule väärinymmärryksiä, halusin henkilökohtaisesti ilmoittaa, että tämä on käytäntö. Avustaja lähtee viemään huonosti käyttäytyviä oppilaita takaisin kouluun taksilla. Minä kiittelen ilmoituksesta ja kerron, että olen Maltalla, ja äitini hoitaa.

Tuntia myöhemmin soittaa opettaja tai sijainen, don't know. En saanut nimestä selvää. 
Opettaja:Hei, onko Alexin äiti?
Minä:kyllä.
Opettaja: yritin saada Alexin jäämään keskustelemaan huomisesta retkestä, miten toimimme, kun kotoolta kuitenkin tullut pyyntö että poika EI osallistuisi retkelle.
Minä: Anteeksi mitä? Ei ole kyllä tullut mitään pyyntöjä semmoisesta. Olen kysynyt, että kielletäänkö retki kaikilta, jotka käyttäytyvät huonosti vai ainoastaan Alexilta.
Opettaja: Ei kaikilta, tapaus kohtaisesti.

Päässä raksuttaa monta mutteria, ei tänään ei nyt, minun vika päivä. Huomenna vasta. Mitäköhön vittua? Kuka kusettaa ja ketä kusettaa? Rehtori? Opettaja? Onko se nyt ihme, että poika ei jää keskustelemaan huomisesta kun muutkaan eivät? Mitä helvettiä taas tapahtuu?

Miten on mahdollista, että pienessä koulussa informaatio ei kulje. Miten on mahdollista, että rehtori hokee yleistä politiikkaa ja opettaja sanoo aivan toista. Tunnen itseni hyvin huijatuksi. Turhautuneeksi. Miten opettaja kuvittelee, että minä kiellän retken? Mistä hän on saanut päähänsä sellaista? Ketä valehtelee koulussa ja kenelle? Kuka minulle valehtelee? Onko ihme jos ei tunnu kodin ja koulun yhteistyön toimvan, jos tälläistä sattuu, jatkuvasti.

Aaarrrggghhh. Huomenna Suomeen saapuu aika raivoissaan oleva äiti. Kiitos kun yrititte pilata vikan päiväni .

Kommentit

Suositut tekstit