VARO MISTÄ UNELMOIT TAI VOI SAADA SEN

Se päivä kun poikani syntyi oli yksi unelmani joka toteutui, kun tyttäreni syntyi oli se toinen unelmani joka toteutui, ja kun yrityksemme avattiin oli se yksi suurimmista unelmistani, jotain omaa (muutakin kuin lisääntyminen), jotain minkä loin, jonka visualisoin. En väheksy siis lapsia, mtta lapset olivat minulle aina itsestäänselvä unelma, halusin nuorena lapsia, halusin olla äiti, yritys on osa minun pään sisältöä.


"Teit lapset, enään sinusta ei voi tulla yhtään mitään," totesi mummoni, kun kerroin haaveistani ja kiinnostuksestani lakiin. Laki sai jäädä, olin liian vanha asianajajaksi opiskelemiseen. En koskaan oikeastaan osaa kyseenalaistaa esim. mummoani, se on epäkohteliasta, vanhempia tulee kunnioittaa. Mitä mieltä olen mummoni tokaisusta, kyllä ja ei.

Yrityksen perustaminen ja kasassa pitäminen on hyvin vaikeaa, varsinkin tällä alalla. On oltava hyvä, parempi, en tiedä onko silläkään kyllä väliä, ihmiset menevät myös mielellään halpoihin paikkoihin. Luulen silti, että ihmiset haluavat pysyvyyttä, minä ainakin haluaisin. Tiedän monelta paikka aukeaa ja monelta menee kiinni. Tiedän että saan tekijältä aikoja, ja on kaikkia aikoja joita tarvitsen. Minä en pysty tarjoamaan asiakkailleni tätä. Suurin osa ihmisistä työskentelee esim. klo 17, he tarvitsevat ilta aikoja, ja koska minulla on lapset se vaikeuttaa tietenkin aikojen saamista.


Toinen mitä en ottanut huomiota perustaessani yritystäni oli poikani, en tajunnut, en ymmärtänyt, olin tietämätön. Lukuisat peruutuukset (hae poikasi), lukuisat keskeytykset (puheluita koulusta) syövät asiakkaitani. EI ENÄÄN SILLÄ PUHELIN ON KIINNI (äänettömällä). On joitain asiakkaita, jotka tietävät, jotka ovat olleet kun olen joutunut vastaamaan puheluihin, lähtemään hakemaan poikaa, ja he ovat edelleen minun asiakkaitani.

Minun asiakkaani jotka ovat minulla jäljellä, arvostan heitä enemmän kuin mitään. Enkä voi koskaan kiittää tarpeeksi heidän kärsivällisyydestään.

Sain toisin sanoen kaiken mistä toivoin: lapset ja oman yrityksen. En koskaan ajatellut, että tämä kombo ei toimisi. Se ei tullut mieleenikään. En koskaan ole pelännyt, että en saisi kaikkea toimimaan, mutta nykyään pelkään. Onneksi pian helpottaa hiukan, sain vihdoin itselleni lapsen hoitajan <3

Kun postaan iloisia kuvia, kun kirjoitan ihanista vapaa päivistä, ja kuinka hauskaa meillä on: vastapuolena on se, että pystyn pitämään vapaa päivän, koska listani ovat tyhjät. SE PELOTTAA ENEMMÄN KUIN MIKÄÄN, SILLÄ  ENNEN LISTANI OVAT JOPA 12 TÄYNNÄ.

Varo mitä toivot tai voit saada sen.

Kommentit

Suositut tekstit