KOULUPALAVERI

Postaus jota varmaan monet ovat mielenkiinnolla odottaneet. Koulupalaveri. 

Kaikkihan alkoi menemään  päin persettä siinä vaiheessa, kun lähdin, otin bussin nro 37, 

kysyin kuljettajalta :"meneekö S-marketille."
 Vastasi: " kyllä"

Siinä vaiheessa, kun vilkku näytti väärään suuntaan, sanoin kovaan ääneen bussissa VOI VITTU!
Olisi pitänyt olla täsmempi, ja kysyä meneekö suoraan S-marketille, niin, ettei kierrä koko pitäjää. My mistake. Koululle soittoa, tuun myöhässä. Mutta eikös superstarat aina, HAH.

Pääsin kouluun, onneks en ollut niin pahasti myöhässä kun luulin. Reippain askelin sieltä hyppeli erkkaope, joka haki rehtorin, menimme kaikki yhdessä matkaa rehtorin huoneeseen johon saapui myös luokan opettaja.

Rehtori aloitti kiittelemällä kuinka on upeaa, että olemme aina voineet keskustella hyvässä hengessä, ja minä keskeytin, jotta sain sanotuksi asiani, koska tiesin unohtavani sen heti jos en sano sitä heti.

"Anteeksi, että keskeytän, haluan nyt kuitenkin pahoitella hyökkääviä viestejäni, olen alkanut turhautumaan todella paljon koulun toimintaan ja olen pettynyt kouluun. Kiitos jatkakaa."

Siinä se nyt kiitteli sitten tovin kuinka on hienoa, että tulen ja kuinka huoli on suuri ja perus BLAA BLAA BLAA.

Tajusin samantien mihin kaikki on menossa, koska olihan erityisopettaja paikalla. 

Rehtori:"Alexilla on jatkuvasti vaikeuksia, ja ongelmia. hänellä on muodostunut käyttäytymismalli joka on katkaistava."

Minä:" Niin millainen?"

Rehtori:"Kun hän hermostuu, hän lähtee vaeltelemaan kuten tänäänkin koulu rakennuksen ulko puolella."

Minä:" Just tällästä paskaa mä en jaksa. Ensin me opetamme, että KUN HERMOSTUT, POISTU. Esim. Tänään olen hyvinkin tietoinen tapahtumista tasan tarkkaan nimittäin juttelin pojan kanssa koko aika. Hän soitti suoraan luokan ulkopuolella minulle ja itki, että hänen palansa oli otettu puutyössä, ja on satavarma, että pala oli hänen. Pyysin poikaa rauhoittumaan. Mietimme tilannetta. Kysyin missä on onko lähellä luokkaa lähellä monistamoa, ja poika sanoi kyllä. Se miksi poika taas häipyi rakennuksen ulkopuolelle, oli koska opettaja tuli paikalle, eikä antanut hänen olla rauhassa, vaan alkoi lässyttämään vaikka silloin hän tarvitsee tilaa, KUTEN TIEDÄTTE. Joten tänään Alex on toiminut juuri kuten me olemme itse opettaneet hänen toimivan, ja nyt te sanotte että hän toimii väärin? Hän toimii niin hyvin ja oikealla tavalla kun pystyy, ja edelleen viimeiset 5x jopa päässyt monistamoon. EDISTYSTÄ.

Rehtori: Mutta HÄN EI MENE PAIKKAAN JOHON OLEMME SOPINEET (kovalla äänellä, korotetulla)

Minä: (Korotin ääntä huomattavasti) Jos sulla menee pata jumiin, ja sua vituttaa ihan huolella ja oot vihanen, ja joku sanoo sulle, että mene tuonne nurkkaan, MENETKÖ? ET MENE, koska en minä, etkä sinä pysty siihen, NIIN MINKÄ HELVETIN TAKIA VAADIT SITÄ LAPSELTA? Lapselta jolla puuttuu muutenkin suodatin, hän ei pysty hillitsemään itseään kuten muut?

Rehtori: "Mutta ketään ei saa satuttaa"

Minä:" NO EI TODELLAKAAN SAA!

Minä: "Tiedättekö kuinka typeräksi tunnen itseni? Minulta on nyt psykiatrisella ja itseasiat useat ihmiset kysyneet millä tavalla on helpotettu toimintaa luokassa?Ja mulla ei oo vastauksia, koska ei ole taidettu millään auttaa? On kuulemma ollut niitä avustajia koko luokalla. Ei koko aika, eikä joka päivä, mutta kuitenkin. Sitten laajaalainen. Mistä ei ole mitään hyötyä en edes tiedä mitä tarkoittaa. Joku mies koitti tavata Alexia viime vuonna laajaalainen joku, mutta minulle ei kerrottu siitä, mikä vaikeutti asiaa, sillä poika ei kestä muutoksia, joten jos hänet yhtä-äkkiä revitään luokasta, menee hänellä pata jumiin, eli jos olisin vaikka saanut viestiä tiistaisin tällä tunnilla menee sinne, olisin voinut valmistela poikaa siihen niin että muistaa, ja osaa valmistautua, mutta se ei taas käynyt.

Rehtori luetteli monia asioita. En oikein siltikään tiennyt mitä konkreettista on tehty?

Kysyin myös mitä he tietävät ADDsta, vastaukseksi sain katseita alas ja muminaa, en vastauksia. Tässä lyhykäisyydessään mitä tapahtui, he totesivat, että EI voi olla normaalilla luokalla, koska ei voi. Koska haasteita. Koska vaeltelee. Kyllä mainittiin myös opettajan monotus jonka jopa ymmärsin täysin, en itsekkään hyväksy sitä. Kysyin myös miten muilla normaali luokilla pystytään tekemään erilaisia helpotuksia.

Loppu tulos:

ERITYISLUOKKA HAKEMUS( Kieltäydyin kunniasta, ja sanoin, että toimitaan alkuperäisen suunitelman mukaan, eli testataan lääkitys ja sitten mietitän sitä.)
LYHENNETYT PÄIVÄT suostuin siihen, mutta sanoin että mielestäni se on typerä sillä kun lääkitys aloitetaan olisi tärkeä nähdä toimiiko ne ja seurata tilannetta, mutta he sanoivat että näkee kyllä heti. Mielestäni olisi ollut parempi että juuri kun esim. vaikeuksia on etenkin  iltapäivässä nähdä lääkkeen oikea vaikutus, mutta ei kuulemma tarvetta.

Toinen mitä he painottivat oli viime vuoden ongelmat. Jep, nyt ei ollakkaan uudella sivulla, uudella luokalla, lets all look back. BLAAH

Illalla mietin, miten oon noin tyhmä? Ne aina tunkee ja melkein pakottaa ja painostaa mut tekee jotain, mitä en ehdi aina ajatella loppuun, mutta hätä ei ole tämän näköinen lähetin jo hoitajalle viestiä mikä on parempi, mikäli hänen mielestä on tärkeää nähdä lääkkeen teho juurikin ilta päivissä niin sillon Alex jääköön, en kuitenkaan ole ainut, jolla on sananvaltaa näissä asioissa, jos esim pojan isä sattuisi olemaan erimieltä niin edes paperilla ei tee mitään.



LOPUKSI PÄIVÄN POSITIIVISUUS!
Enkun ope oli merkannut että kirjat on kotona, näppäilin nopeana tyttönä, että eipäs ole vaan koulussa. Kerroin hänelle Alexin tilanteesta, ja sanoin, että koulussa kun ei infot toimi niin annan pieniä vinkkejä. Tämän opettajan kanssa, pojalla on ollut tosi suuria ongelmia. 

Vitutti. Ja kun Wilmaan kilahti vastaus, oli 100% varma, että paskaa ryöppyää niskaan myös enkun opelta, MUTTA EI!
(laittaisin kuvat, mutta en oo varma saako, joten kirjoitan pääpiirteittäin)

Ihmetteli miksi ei voi vain kertoa opet toisillensa, oppilaista. Ja sanoi, että on oikeasti yrittänyt tutustua poikaani tässä JA NYKYÄÄN TULEVAT JUTTUUN ERITTÄIN HYVIN. Kuulemma poikani pyytää myös apua häneltä (mikä on tosi iso luottamuksen osoitus). "HARMISTUKSIA" EI TULE ENÄÄN HÄNEN TUNNEILLA. Ja mikäli hän huomaa, että Allua alkaa HERMOSTUTTAA, ignooraa tilanteen kokonaa, jolloin hiukan myöhemmin poikani kuulemma jatkaa iloisesti tehtäviä. Antaa hänen rauhoittua oikeasti. Tänään oli kuulemma lukenut ääneen englanniksi pitkän tekstin ja ääntänyt kuulemma todella hyvin.

TÄMÄ VIESTI PELASTI MUN PÄIVÄN, MEINASIN PURSKAHTAA ITKUUN KOSKA OLIN NIIN ILOINEN. Jes välillä hyvää! 


Kommentit

Suositut tekstit